"ထိတ္လန္႔ေပ်ာက္ခ်င္၊ ျမတ္ေဗာဇၥ်င္၊ တြင္တြင္ပြါးၾကရာ"

"ထိတ္လန္႔ေပ်ာက္ခ်င္၊ ျမတ္ေဗာဇၥ်င္၊ တြင္တြင္ပြါးၾကရာ"

တစ္ခုေသာ ေနရာ၌ ရပ္တည္ၿပီးေသာ္ သုျဗဟၼနတ္သားသည္ ျမတ္စြာဘုရားကို ဂါထာျဖင့္ ေလွ်ာက္၏ -

''မျဖစ္ကုန္ေသးေသာ ဆင္းရဲဒုကၡတို႔၌လည္းေကာင္း၊ ထို႔ျပင္ ျဖစ္ကုန္ၿပီးေသာ ဆင္းရဲဒုကၡတို႔၌လည္းေကာင္း (အကြၽႏု္ပ္၏) ဤစိတ္သည္ အျမဲထိတ္၏၊ ဤစိတ္ သည္ အျမဲလန္႔၏၊ မထိတ္လန္႔ေၾကာင္း အကယ္၍ ႐ိွသည္ ျဖစ္အံ့၊ ထိုမထိတ္လန္႔ျခင္းကို ေမးအပ္ေသာအသွ်င္ဘုရားသည္ တရားေဟာၾကားပါေလာ့''ဟု (ေလွ်ာက္၏)။

- ေဗာဇၥ်င္တရား ပြားမ်ားျခင္းကိုလည္းေကာင္း၊ ၿခိဳးျခံေသာ အက်င့္ဂုဏ္ကိုလည္းေကာင္း ဖယ္ထား၍ သတၱဝါတို႔၏ ခ်မ္းသာခြင့္ကို ငါဘုရား မျမင္။

- ဣေႁႏၵတို႔ကို ေစာင့္စည္းျခင္းကို ဖယ္ထား၍ သတၱဝါတို႔၏ ခ်မ္းသာခြင့္ကို ငါဘုရား မျမင္။

- အလံုးစံု ၿငိတြယ္ျခင္းကင္းေသာ နိဗၺာန္ကို ဖယ္ထား၍ သတၱဝါတို႔၏ ခ်မ္းသာခြင့္ကို ငါဘုရား မျမင္ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။

ဤစကားကို မိန္႔ေတာ္မူ၏။ပ။ နတ္သားသည္ ထိုအရပ္၌ပင္လွ်င္ ကြယ္ေပ်ာက္ ေလ၏။

{သံယုတၱနိကာယ္၊ သဂါထာဝဂၢသံယုတ္၊ ေဒဝပုတၱသံယုတ္၊ အနာထပိ႑ိကဝဂ္၊ သုျဗဟၼသုတ္}
........................................

{အ႒ကထာလာ သုျဗဟၼနတ္သားဝတၳဳ အက်ဥ္း}

သုျဗဟၼနတ္သား၌ အျခံအရံနတ္သမီးတစ္ေထာင္ရွိသည္။ တစ္ေန႔ ဥယ်ာဥ္သို႔သြားေရာက္ၾကၿပီး ေပ်ာ္ရႊင္ေနၾကစဥ္ နတ္သမီးငါးရာသည္ ပန္းခူးရင္းပင္ နတ္ျပည္မွ စုေတျပီး ဘ၀ေဟာင္းက အကုသုိလ္ကံေၾကာင့္ ငရဲသို႔ က်ခဲ့ရသည္။

သုျဗဟၼနတ္သားသည္ ထုိအျဖစ္ကို ျမင္ျပီး သူ၏ ေနာင္ေရးကို ဆင္ျခင္ၾကည့္ရာ ယေန႕မွ ခုႏွစ္ရက္လြန္လွ်င္ သူႏွင့္တကြ က်န္ေသာနတ္သမီး ငါးရာတို႔သည္လည္း နတ္သက္ေၾကြ စုေတကြယ္လြန္ျပီး ထိုငရဲ၌ပင္ က်ေရာက္ရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္းကုိ ေတြ႕ျမင္လိုက္ရသည္။ ေသရမည့္ေဘး ငရဲေဘးကို ျမင္လိုက္ရသျဖင့္ အလြန္အမင္း ထိတ္လန္႔စိုးရြံ႕သြားရွာေသာ ထိုနတ္သားသည္ ျမတ္စြာဘုရားထံေမွာက္ ေရာက္ရွိသြားကာ-

"မျဖစ္ကုန္ေသးေသာ ဆင္းရဲဒုကၡတို႔၌လည္းေကာင္း၊ ထို႔ျပင္ ျဖစ္ကုန္ၿပီးေသာ ဆင္းရဲဒုကၡတို႔၌လည္းေကာင္း (အကြၽႏု္ပ္၏) ဤစိတ္သည္ အျမဲထိတ္၏၊ ဤစိတ္ သည္ အျမဲလန္႔၏၊ မထိတ္လန္႔ေၾကာင္း အကယ္၍ ႐ိွသည္ ျဖစ္အံ့၊ ထိုမထိတ္လန္႔ျခင္းကို ေမးအပ္ေသာအသွ်င္ဘုရားသည္ တရားေဟာၾကားပါေလာ့''ဟု ေတာင္းပန္ေလွ်ာက္ထားသည္။

ဘုရားရွင္က နတ္သားအား
“နာညၾတ ေဗာဇၥ်ာတပသာ။ နာညၾတိျႏၵိယသံ၀ရာ။
နာညၾတ သဗၺနိႆဂၢါ၊ ေသာတၳိ ံ ပႆာမိ ပါဏိနံ။” ဟူေသာ ပစၥဳပၸန္သံသရာ ခ်မ္းသာေၾကာင္း ဂါထာကို ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့သည္။

ဂါထာ၏ အဓိပၸါယ္မွာ..

- နတ္သား၊ ေဗာဇၥ်င္တရား ပြားမ်ားျခင္းကိုလည္းေကာင္း၊ ၿခိဳးျခံေသာ အက်င့္ဂုဏ္ (တပဂုဏ္) ကိုလည္းေကာင္း ဖယ္ထား၍ သတၱဝါတို႔၏ ခ်မ္းသာခြင့္ကို ငါဘုရား မျမင္။

- ဣေႁႏၵတို႔ကို ေစာင့္စည္းျခင္း (ဣၿႏၵိယသံဝရ) ကို ဖယ္ထား၍ သတၱဝါတို႔၏ ခ်မ္းသာခြင့္ကို ငါဘုရား မျမင္။

- အလံုးစံု ၿငိတြယ္ျခင္းကင္းေသာ နိဗၺာန္ကို ဖယ္ထား၍ သတၱဝါတို႔၏ ခ်မ္းသာခြင့္ကို ငါဘုရား မျမင္ဟု

သုျဗဟၼာနတ္သားသည္ ေဒသနာေတာ္ကို ၾကားနာရျပီးသည့္ အဆံုး၌ ေသာတာပန္အရိယာ ျဖစ္သြား၍ အပါယ္ ငရဲေဘးမွ ကင္းေ၀းကာ စိုးရိမ္ကင္းေပ်ာက္ ခ်မ္းသာေရာက္ခဲ့ရသည္။

Popular Posts