"လွ်ိဳ႕ဝွက္မထား၊ ေၾကာင္းသံုးပါး ႏွင့္ သံုးပါးေစာဒနာ၊ ျပစ္ကင္းကြာ၊ ျမတ္စြာဂုဏ္ေတာ္ အဘယ္နည္း"
"လွ်ိဳ႕ဝွက္မထား၊ ေၾကာင္းသံုးပါး ႏွင့္ သံုးပါးေစာဒနာ၊ ျပစ္ကင္းကြာ၊ ျမတ္စြာဂုဏ္ေတာ္ အဘယ္နည္း"
ရဟန္းတို႔ ျမတ္စြာဘုရားအား မေစာင့္ေရွာက္ရေသာ တရားတို႔သည္ ဤေလးမ်ဳိးတို႔တည္း၊ အေၾကာင္းသံုးမ်ဳိးတို႔ျဖင့္လည္း (ျမတ္စြာဘုရားအား) မစြပ္စဲြအပ္။
ျမတ္စြာဘုရားအား မေစာင့္ေရွာက္ရေသာ တရားေလးမ်ဳိးတို႔ဟူသည္ အဘယ္တို႔နည္းဟူမူ-
- ရဟန္းတို႔ ျမတ္စြာဘုရားသည္ စင္ၾကယ္ေသာ ကိုယ္အက်င့္ ရွိေတာ္မူ၏၊ ''ငါ၏ ဤကာယ ဒုစ႐ိုက္မႈကိုသူတစ္ပါး မသိေစလင့္''ဟု (ႏွလံုးသြင္း၍)ေစာင့္ေရွာက္ ရသည့္ ကာယဒုစ႐ိုက္မ်ဳိးသည္ ျမတ္စြာဘုရားအားမရွိ။
- ရဟန္းတို႔ ျမတ္စြာဘုရားသည္ စင္ၾကယ္ေသာ ႏႈတ္အက်င့္ရွိေတာ္မူ၏၊ ''ငါ၏ ဤဝစီဒုစ႐ိုက္မႈကိုသူတစ္ပါး မသိေစလင့္''ဟု (ႏွလံုးသြင္း၍)ေစာင့္ေရွာက္ ရသည့္ ဝစီဒုစ႐ိုက္မ်ဳိးသည္ ျမတ္စြာဘုရားအားမရွိ။
- ရဟန္းတို႔ ျမတ္စြာဘုရားသည္ စင္ၾကယ္ေသာ စိတ္အက်င့္ရွိေတာ္မူ၏၊ ''ငါ၏ ဤမေနာဒုစ႐ိုက္မႈကိုသူတစ္ပါး မသိေစလင့္''ဟု (ႏွလံုးသြင္း၍)ေစာင့္ေရွာက္ ရသည့္ မေနာဒုစ႐ိုက္မ်ဳိးသည္ ျမတ္စြာဘုရားအားမရွိ။
- ရဟန္းတို႔ ျမတ္စြာဘုရားသည္ စင္ၾကယ္ေသာ အသက္ေမြးမႈ ရွိေတာ္မူ၏၊ ''ငါ၏ ဤမွားယြင္းေသာအသက္ေမြးမႈကို သူတစ္ပါး မသိေစလင့္''ဟု (ႏွလံုးသြင္း၍)ေစာင့္ေရွာက္ရသည့္ မိစၧာဇီဝမ်ဳိးသည္ျမတ္စြာဘုရားအား မရွိ။
ျမတ္စြာဘုရားအား မေစာင့္ေရွာက္ရေသာ တရားတို႔သည္ ဤေလးမ်ဳိးတို႔တည္း။
.....................................................................
အဘယ္ အေၾကာင္းသံုးမ်ဳိးတို႔ျဖင့္ (ျမတ္စြာဘုရားအား) မစြပ္စဲြအပ္သနည္း။
- ရဟန္းတို႔ ျမတ္စြာဘုရားသည္ တရားေတာ္ကို ေကာင္းစြာ ေဟာထား၏၊
ထိုအရာ၌ သမဏျဖစ္ေစျဗာဟၼဏျဖစ္ေစ နတ္ျဖစ္ေစ မာရ္နတ္ျဖစ္ေစ ျဗဟၼာျဖစ္ေစ ေလာက၌ မည္သူမဆို ''ဤအေၾကာင္းေၾကာင့္ အသွ်င္သည္ တရားေတာ္ကို ေကာင္းစြာ ေဟာသူ မဟုတ္''ဟု ဤသို႔ ငါ့ကို အေၾကာင္းႏွင့္တကြေစာဒနာ ႏိုင္လိမ့္မည္ဟူေသာ အေၾကာင္းကို ငါမျမင္။ ရဟန္းတို႔ ငါသည္ ထိုအေၾကာင္းကို မျမင္သည္ျဖစ္၍ ေဘး မရွိျခင္းသို႔ ေရာက္သည္ ေၾကာက္ရြံ႕မႈကင္းျခင္းသို႔ ေရာက္သည္ ရဲရင့္ျခင္းသို႔ေရာက္သည္ ျဖစ္၍ ေန၏။
- ရဟန္းတို႔ တပည့္သာဝကတို႔အား နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္း အက်င့္ကို ငါေကာင္းစြာ ပညတ္ထား၏၊
ပညတ္ေတာ္မူတိုင္း က်င့္ကုန္ေသာ ငါ၏ တပည့္သာဝကတို႔သည္ အာသေဝါတရားတို႔၏ကုန္ျခင္းေၾကာင့္အာသေဝါတရားကင္းေသာ လြတ္ေျမာက္ေသာ (အရဟတၱဖိုလ္) စိတ္ႏွင့္ လြတ္ေျမာက္ေသာ (အရဟတၱဖိုလ္) ပညာကို ယခု ဘဝ၌ပင္လွ်င္ ထူးေသာ ဉာဏ္ျဖင့္ ကိုယ္တိုင္မ်က္ေမွာက္ျပဳ၍ ေရာက္လ်က္ေနရကုန္၏။
ထိုအရာ၌ သမဏျဖစ္ေစ ျဗာဟၼဏျဖစ္ေစ နတ္ျဖစ္ေစ မာရ္နတ္ျဖစ္ေစ ျဗဟၼာျဖစ္ေစေလာက၌ မည္သူမဆို ''ဤအေၾကာင္းေၾကာင့္ အသွ်င္သည္ တပည့္သာဝကတို႔အားနိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္း အက်င့္ကို ေကာင္းစြာ ပညတ္ထားသည္ မဟုတ္၊ ပညတ္တိုင္း က်င့္ၾကကုန္ေသာအသွ်င္၏ တပည့္သာဝကတို႔သည္ အာသေဝါတရားတို႔၏ကုန္ျခင္းေၾကာင့္္။ပ။ မ်က္ေမွာက္ျပဳ၍ေရာက္လ်က္ မေနရကုန္''ဟု ဤသို႔ ငါ့ကို အေၾကာင္းႏွင့္တကြ ေစာဒနာလိမ့္မည္ ဟူေသာ အေၾကာင္းကိုငါမျမင္။ ရဟန္းတို႔ ငါသည္ ထိုအေၾကာင္းကို မျမင္သည္ျဖစ္၍ ေဘးမရွိျခင္းသို႔ ေရာက္သည္ေၾကာက္ရြံ႕မႈ ကင္းျခင္းသို႔ ေရာက္သည္ ရဲရင့္ျခင္းသို႔ ေရာက္သည္ ျဖစ္၍ ေန၏။
- ရဟန္းတို႔ အရာမက မ်ားစြာကုန္ေသာ ငါ၏ တပည့္သာဝက ပရိသတ္တို႔သည္ အာသေဝါတရား တို႔၏ကုန္ျခင္းေၾကာင့္္။ပ။ မ်က္ေမွာက္ျပဳ၍ ေရာက္လ်က္ ေနၾကရကုန္၏။
ထိုအရာ၌ သမဏျဖစ္ေစျဗာဟၼဏျဖစ္ေစ နတ္ျဖစ္ေစ မာရ္နတ္ျဖစ္ေစ ျဗဟၼာျဖစ္ေစ ေလာက၌ မည္သူမဆို ''ဤအေၾကာင္းေၾကာင့္အသွ်င္၏ အရာမက မ်ားစြာကုန္ေသာ တပည့္သာဝကပရိသတ္တို႔သည္ အာသေဝါတရားတို႔၏ကုန္ျခင္းေၾကာင့္ အာသေဝါတရားကင္းေသာ လြတ္ေျမာက္ေသာ (အရဟတၱဖိုလ္) စိတ္ႏွင့္ လြတ္ေျမာက္ေသာ (အရဟတၱဖိုလ္) ပညာကို ယခုဘဝ၌ပင္လွ်င္ ထူးေသာ ဉာဏ္ျဖင့္ ကိုယ္တိုင္မ်က္ေမွာက္ျပဳ၍ ေရာက္လ်က္ မေနရကုန္''ဟု ဤသို႔ ငါ့ကို အေၾကာင္းႏွင့္တကြေစာဒနာလိမ့္မည္ဟူေသာ ထိုအေၾကာင္းကို ငါမျမင္။ ရဟန္းတို႔ ငါသည္ ထိုအေၾကာင္းကို မျမင္သည္ျဖစ္၍ ေဘး မရွိျခင္းသို႔ ေရာက္သည္ ေၾကာက္ရြံ႕မႈကင္းျခင္းသို႔ ေရာက္သည္ ရဲရင့္ျခင္းသို႔ ေရာက္သည္ ျဖစ္၍ ေန၏။
ဤအေၾကာင္းသံုးမ်ဳိးတို႔ျဖင့္ (ျမတ္စြာဘုရားအား) မစြပ္စဲြအပ္။
ရဟန္းတို႔ ျမတ္စြာဘုရားအား မေစာင့္ေရွာက္ရေသာ တရားတို႔သည္ ဤေလးမ်ဳိးတို႔တည္း၊ ဤအေၾကာင္းသံုးမ်ဳိးတို႔ျဖင့္လည္း (ျမတ္စြာဘုရားအား) မစြပ္စဲြအပ္ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။
{အဂၤုတၱရနိကာယ္၊ သတၱကနိပါတ္၊ ပဏၰာသက၊ အဗ်ာကတဝဂ္၊ အရေကၡယ်သုတ္}
ရဟန္းတို႔ ျမတ္စြာဘုရားအား မေစာင့္ေရွာက္ရေသာ တရားတို႔သည္ ဤေလးမ်ဳိးတို႔တည္း၊ အေၾကာင္းသံုးမ်ဳိးတို႔ျဖင့္လည္း (ျမတ္စြာဘုရားအား) မစြပ္စဲြအပ္။
ျမတ္စြာဘုရားအား မေစာင့္ေရွာက္ရေသာ တရားေလးမ်ဳိးတို႔ဟူသည္ အဘယ္တို႔နည္းဟူမူ-
- ရဟန္းတို႔ ျမတ္စြာဘုရားသည္ စင္ၾကယ္ေသာ ကိုယ္အက်င့္ ရွိေတာ္မူ၏၊ ''ငါ၏ ဤကာယ ဒုစ႐ိုက္မႈကိုသူတစ္ပါး မသိေစလင့္''ဟု (ႏွလံုးသြင္း၍)ေစာင့္ေရွာက္ ရသည့္ ကာယဒုစ႐ိုက္မ်ဳိးသည္ ျမတ္စြာဘုရားအားမရွိ။
- ရဟန္းတို႔ ျမတ္စြာဘုရားသည္ စင္ၾကယ္ေသာ ႏႈတ္အက်င့္ရွိေတာ္မူ၏၊ ''ငါ၏ ဤဝစီဒုစ႐ိုက္မႈကိုသူတစ္ပါး မသိေစလင့္''ဟု (ႏွလံုးသြင္း၍)ေစာင့္ေရွာက္ ရသည့္ ဝစီဒုစ႐ိုက္မ်ဳိးသည္ ျမတ္စြာဘုရားအားမရွိ။
- ရဟန္းတို႔ ျမတ္စြာဘုရားသည္ စင္ၾကယ္ေသာ စိတ္အက်င့္ရွိေတာ္မူ၏၊ ''ငါ၏ ဤမေနာဒုစ႐ိုက္မႈကိုသူတစ္ပါး မသိေစလင့္''ဟု (ႏွလံုးသြင္း၍)ေစာင့္ေရွာက္ ရသည့္ မေနာဒုစ႐ိုက္မ်ဳိးသည္ ျမတ္စြာဘုရားအားမရွိ။
- ရဟန္းတို႔ ျမတ္စြာဘုရားသည္ စင္ၾကယ္ေသာ အသက္ေမြးမႈ ရွိေတာ္မူ၏၊ ''ငါ၏ ဤမွားယြင္းေသာအသက္ေမြးမႈကို သူတစ္ပါး မသိေစလင့္''ဟု (ႏွလံုးသြင္း၍)ေစာင့္ေရွာက္ရသည့္ မိစၧာဇီဝမ်ဳိးသည္ျမတ္စြာဘုရားအား မရွိ။
ျမတ္စြာဘုရားအား မေစာင့္ေရွာက္ရေသာ တရားတို႔သည္ ဤေလးမ်ဳိးတို႔တည္း။
.....................................................................
အဘယ္ အေၾကာင္းသံုးမ်ဳိးတို႔ျဖင့္ (ျမတ္စြာဘုရားအား) မစြပ္စဲြအပ္သနည္း။
- ရဟန္းတို႔ ျမတ္စြာဘုရားသည္ တရားေတာ္ကို ေကာင္းစြာ ေဟာထား၏၊
ထိုအရာ၌ သမဏျဖစ္ေစျဗာဟၼဏျဖစ္ေစ နတ္ျဖစ္ေစ မာရ္နတ္ျဖစ္ေစ ျဗဟၼာျဖစ္ေစ ေလာက၌ မည္သူမဆို ''ဤအေၾကာင္းေၾကာင့္ အသွ်င္သည္ တရားေတာ္ကို ေကာင္းစြာ ေဟာသူ မဟုတ္''ဟု ဤသို႔ ငါ့ကို အေၾကာင္းႏွင့္တကြေစာဒနာ ႏိုင္လိမ့္မည္ဟူေသာ အေၾကာင္းကို ငါမျမင္။ ရဟန္းတို႔ ငါသည္ ထိုအေၾကာင္းကို မျမင္သည္ျဖစ္၍ ေဘး မရွိျခင္းသို႔ ေရာက္သည္ ေၾကာက္ရြံ႕မႈကင္းျခင္းသို႔ ေရာက္သည္ ရဲရင့္ျခင္းသို႔ေရာက္သည္ ျဖစ္၍ ေန၏။
- ရဟန္းတို႔ တပည့္သာဝကတို႔အား နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္း အက်င့္ကို ငါေကာင္းစြာ ပညတ္ထား၏၊
ပညတ္ေတာ္မူတိုင္း က်င့္ကုန္ေသာ ငါ၏ တပည့္သာဝကတို႔သည္ အာသေဝါတရားတို႔၏ကုန္ျခင္းေၾကာင့္အာသေဝါတရားကင္းေသာ လြတ္ေျမာက္ေသာ (အရဟတၱဖိုလ္) စိတ္ႏွင့္ လြတ္ေျမာက္ေသာ (အရဟတၱဖိုလ္) ပညာကို ယခု ဘဝ၌ပင္လွ်င္ ထူးေသာ ဉာဏ္ျဖင့္ ကိုယ္တိုင္မ်က္ေမွာက္ျပဳ၍ ေရာက္လ်က္ေနရကုန္၏။
ထိုအရာ၌ သမဏျဖစ္ေစ ျဗာဟၼဏျဖစ္ေစ နတ္ျဖစ္ေစ မာရ္နတ္ျဖစ္ေစ ျဗဟၼာျဖစ္ေစေလာက၌ မည္သူမဆို ''ဤအေၾကာင္းေၾကာင့္ အသွ်င္သည္ တပည့္သာဝကတို႔အားနိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္း အက်င့္ကို ေကာင္းစြာ ပညတ္ထားသည္ မဟုတ္၊ ပညတ္တိုင္း က်င့္ၾကကုန္ေသာအသွ်င္၏ တပည့္သာဝကတို႔သည္ အာသေဝါတရားတို႔၏ကုန္ျခင္းေၾကာင့္္။ပ။ မ်က္ေမွာက္ျပဳ၍ေရာက္လ်က္ မေနရကုန္''ဟု ဤသို႔ ငါ့ကို အေၾကာင္းႏွင့္တကြ ေစာဒနာလိမ့္မည္ ဟူေသာ အေၾကာင္းကိုငါမျမင္။ ရဟန္းတို႔ ငါသည္ ထိုအေၾကာင္းကို မျမင္သည္ျဖစ္၍ ေဘးမရွိျခင္းသို႔ ေရာက္သည္ေၾကာက္ရြံ႕မႈ ကင္းျခင္းသို႔ ေရာက္သည္ ရဲရင့္ျခင္းသို႔ ေရာက္သည္ ျဖစ္၍ ေန၏။
- ရဟန္းတို႔ အရာမက မ်ားစြာကုန္ေသာ ငါ၏ တပည့္သာဝက ပရိသတ္တို႔သည္ အာသေဝါတရား တို႔၏ကုန္ျခင္းေၾကာင့္္။ပ။ မ်က္ေမွာက္ျပဳ၍ ေရာက္လ်က္ ေနၾကရကုန္၏။
ထိုအရာ၌ သမဏျဖစ္ေစျဗာဟၼဏျဖစ္ေစ နတ္ျဖစ္ေစ မာရ္နတ္ျဖစ္ေစ ျဗဟၼာျဖစ္ေစ ေလာက၌ မည္သူမဆို ''ဤအေၾကာင္းေၾကာင့္အသွ်င္၏ အရာမက မ်ားစြာကုန္ေသာ တပည့္သာဝကပရိသတ္တို႔သည္ အာသေဝါတရားတို႔၏ကုန္ျခင္းေၾကာင့္ အာသေဝါတရားကင္းေသာ လြတ္ေျမာက္ေသာ (အရဟတၱဖိုလ္) စိတ္ႏွင့္ လြတ္ေျမာက္ေသာ (အရဟတၱဖိုလ္) ပညာကို ယခုဘဝ၌ပင္လွ်င္ ထူးေသာ ဉာဏ္ျဖင့္ ကိုယ္တိုင္မ်က္ေမွာက္ျပဳ၍ ေရာက္လ်က္ မေနရကုန္''ဟု ဤသို႔ ငါ့ကို အေၾကာင္းႏွင့္တကြေစာဒနာလိမ့္မည္ဟူေသာ ထိုအေၾကာင္းကို ငါမျမင္။ ရဟန္းတို႔ ငါသည္ ထိုအေၾကာင္းကို မျမင္သည္ျဖစ္၍ ေဘး မရွိျခင္းသို႔ ေရာက္သည္ ေၾကာက္ရြံ႕မႈကင္းျခင္းသို႔ ေရာက္သည္ ရဲရင့္ျခင္းသို႔ ေရာက္သည္ ျဖစ္၍ ေန၏။
ဤအေၾကာင္းသံုးမ်ဳိးတို႔ျဖင့္ (ျမတ္စြာဘုရားအား) မစြပ္စဲြအပ္။
ရဟန္းတို႔ ျမတ္စြာဘုရားအား မေစာင့္ေရွာက္ရေသာ တရားတို႔သည္ ဤေလးမ်ဳိးတို႔တည္း၊ ဤအေၾကာင္းသံုးမ်ဳိးတို႔ျဖင့္လည္း (ျမတ္စြာဘုရားအား) မစြပ္စဲြအပ္ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။
{အဂၤုတၱရနိကာယ္၊ သတၱကနိပါတ္၊ ပဏၰာသက၊ အဗ်ာကတဝဂ္၊ အရေကၡယ်သုတ္}